Jag jämför mig hela tiden med främst andra tjejer och det gör ofta att jag mår sämre. För det mesta jämför jag utseende, socialliv och prestation trots att jag verkligen inte vill och försöker undvika det så gott det går.

Det sista jag vill är att någon ska må sämre på grund av mig. Därför delar jag IDAG med mig av mitt träningspass så får vi se hur det blir framöver ☺️ Tänkte att det kunde vara lite intressant att se HUR jag lägger upp mina träningspass, eller för mig att se tillbaka på i framtiden. 

Ha i åtanke att det inte går att jämföra. Olika förutsättningar beroende på genetik, kost, vila, tidigare motion, dagsform, stress, livssituation, mående, motivation osv 😋

Jag värmde och värmer alltid upp någon minut tills jag når 180 i puls innan jag sätter igång pulsklockan. De sista minuterna av passet tar jag i extra mycket och när jag registrerat träningspulsen i ca 62 minuter lägger jag mig fort som attan ner på golvet för att mäta hur fort pulsen sjunker under först 30 sekunder och sen en minut. Det gör jag för att kunna utvärdera förbättringen av konditionen under tid (ju snabbare pulsen sjunker desto bättre uthållighet) 😊

Jag "Lap:ar" pulsen efter först 30 minuter och sen 45. Det gör att jag kan se medelpulsen registrerad under de första 30 minuterna och sen de kommande 15. Kom på nu att jag även borde "Lap:a" innan jag lägger mig ner på golvet i slutet av passet.

Min maxpuls för den här typen av träning är 205 ❤

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments